Ali Houissa | 26 Apr 15:14 2012

[MELANET-L] Vogue’s flattering article on Syria’s first lady is scrubbed from Web


Vogue piece on Assad’s wife disappears

It may have been the worst-timed, and most tin-eared, magazine article in decades.

-- And then the story disappeared.

The 3,200-word article apparently proved so embarrassing to the magazine that it scrubbed it from its Web site, an almost-unheard-of step for a mainstream media organization and a generally acknowledged violation of digital etiquette.

Today it’s impossible to find the article, “A Rose in the Desert,” on Vogue’s Web site. Links to it lead to a notice on reading, “Oops. The page you’re looking for can not be found,” next to a photo of a fashion model looking sternly into the camera.

Buck’s story is still available on the subscribers-only Nexis database, which archives published articles and broadcast transcripts. According to the Atlantic magazine, the only freely available copy of “A Rose in the Desert” is on a Web site maintained by a Syrian journalist
(President­, which calls Bashar al-Assad “the President of a Just & Comprehensive Peace”). The site is based in Syria, which places it beyond the reach of Vogue’s owner, Conde Nast.


You received this message because you are subscribed to the Google
Groups "MELANET-L" group.
To post to this group, send email to melanet-l-/
To unsubscribe from this group, send email to
To search the archives, visit
For more options, visit this group at