Ottavio | 20 Aug 17:42 2011
Picon

Current: Problem with xterm and seg fault on firefox

Hello,

I am trying to build a minimal installation with X11 and Firefox,
mirroring what I have already on 64 bit PC.

I am running this image in qemu with command line:

qemu-system-arm.exe -M versatilepb  -drive
file=slackware-arm-root,index=0,media=disk   -kernel zImage-versatile
-initrd initrd-versatile.gz -append "root=/dev/sda1 rootfs=ext2"  -m
256 -usb  -no-shutdown

I've started from the current miniroot and added packages with
slackpkg (a painful process). So I've got to the point where I thin I
have all the necessary packages and all packages have been upgraded so
they are all up to date.

On the pc target I have no window managers and start firefox from the
console with this line:

$ startx firefox &

but on the ARM target I get error:  xterm: bad command line option "xterm".

Screenshot: http://img694.imageshack.us/img694/1952/startx.png

If I start xterm with this line:

xinit -- :0

(Continue reading)

Davide | 22 Aug 14:53 2011
Picon

R: Current: Problem with xterm and seg fault on firefox

Installare Xorg partendo da un miniroot e' di sicuro una tortura soprattutto dato che xorg e' stato
suddiviso in un botto di pacchetti.

Ti consiglio di collegarti alla macchina virtuale via ssh abilitando il flag -X che ridirige la grafica nel
tunnel ssh
Una volta che sei dentro prova a lanciare qualcosa di grafico (tipo xclock) e dovresti vederlo apparire sul
tuo desktop.

Se cio non avviene comincia a debuggare il motivo.

Piano piano lavora verso cose piu complicate tipo xterm e il browser in modo da scoprire i problemi
gradualmente (in modo da facilitarti il debugging).

Ciao Davide

> [...]
> mirroring what I have already on 64 bit PC.
>
> I am running this image in qemu with command line:
>
> qemu-system-arm.exe -M versatilepbĀ  -drive
(Continue reading)

Gmane