FreeAld0 | 11 Jun 19:39 2008

Kroes pleit voor toepassing open standaarden

Kroes pleit voor toepassing open standaarden

Dinsdag 10 juni 2008, 16:57 - Eurocommissaris Neelie Kroes heeft dinsdag
een vurig betoog gehouden voor de toepassing van open standaarden. Ook
kreeg Microsoft wederom een sneer.

In wat de New York Times een "botte snauw" noemt, haalde Kroes indirect
flink uit naar Microsoft.

In een speech voor het OpenForum in Brussel, gaf Kroes aan veel te
voelen voor open standaarden: "Ik weet wat slimme bedrijfskeuzes zijn
als ik ze zie, en een keuze voor open standaarden is zo'n slimme
bedrijfskeuze," aldus de mededingingscommissaris.

Afwijzing

"Geen enkele burger of bedrijf zou moeten worden gedwongen of
aangemoedigd om een gesloten technologie te moeten kiezen, ten koste van
een open variant," stelt Kroes in wat algemeen wordt opgevat als een
uithaal naar Microsoft.

Kroes heeft de afgelopen jaren een bitter gevecht geleverd met
Microsoft. De eurocommissaris vindt dat het bedrijf teveel misbruik
maakt van zijn machtspositie, door te weinig inzicht te geven in zijn
software en te weinig samen te werken met andere bedrijven. De New York
Times noemt deze afwijzing van Microsoft een ongebruikelijke botte
snauw'

http://www.nytimes.com/2008/06/11/technology/11microsoft.html?_r=2&oref=slogin&pagewanted=print
richting het bedrijf uit Redmond.
(Continue reading)

Victor | 11 Jun 21:54 2008
Picon

Re: Kroes pleit voor toepassing open standaarden

way zijn open standaerten?
[...]

Victor | 12 Jun 09:31 2008
Picon

Re: Kroes pleit voor toepassing open standaarden

wat zijn open standaarten? Leg dat eens uit a.u/b
mvg

vic.rekkers
[...]

Wouter Horré | 12 Jun 09:48 2008
Picon

Re: Kroes pleit voor toepassing open standaarden

Hoi,

Dit is de definitie die openstandaarden.be hanteert:
http://www.openstandaarden.be/?q=node/2

mvg
Wouter

On Thu, Jun 12, 2008 at 9:31 AM, Victor <victor.rekkers <at> telenet.be> wrote:
> wat zijn open standaarten? Leg dat eens uit a.u/b
> mvg
>
> vic.rekkers

(Continue reading)

amedee | 12 Jun 12:54 2008
Picon

Re: Kroes pleit voor toepassing open standaarden

> wat zijn open standaarten? Leg dat eens uit a.u/b

Mag ik dat op deze mailinglijst een grappige vraag vinden?
Of zit er méér achter die vraag? Bedoel je zoiets als "wat verstaat Neelie
Kroes onder open standaarden" of "wat bedoelen wij als we het over open
standaarden hebben"?

--

--
Amedee

Victor wrote:
> wat zijn open standaarten? Leg dat eens uit a.u/b
> mvg
>
> vic.rekkers

Hallo Victor,

Misschien kan het nuttig zijn dat je eens begint met
http://openstandaarden.be te bekijken en de info te lezen.
Indien je daarna nog vragen hebt kun je ze hier gerust vragen.

Groeten,

Stefan.

--

--